logo_motoklasyczni.png

RAJD WETERANÓW SZOS PO ZIEMI MOGILEŃSKIEJ

 

 

STRONA GŁÓWNA

O TRASIE I ITINERERZE

PLIKI DO POBRANIA

RAJDOWE WIDEOKLIPY

KONTAKT

 

 

 

 

 

Kilka słów na temat trasy i itinerera

 

Trasa rajdowa w 2019 roku liczyła około 90 km. Podzielona była ona na dwa odcinki o różnej długości, prowadzące po nawierzchni różnego typu, niekoniecznie asfaltowej. Na trasie przewidziano 7 PR-ów - konkurencji zarówno zręcznościowych, jak i teoretycznych związanych z interesującą nas przecież żywotnie historyczną motoryzacją. Przewidziano jedną próbę sprawności kierowania pojazdem (SZ) oraz jedną jednoelementową próbę oceny techniki jazdy (OTJ).

16736.jpg           DSC_1050.JPG

Osobom mniej wtajemniczonym w jazdę nawigacyjną polecamy gorąco zapoznanie się przed każdym z naszych rajdów z podstawowymi zasadami „działania” itinerera strzałkowego (i uproszczonego). Można sporo na ten temat poczytać w Internecie, choćby tutaj:

    lub  

 

DSC_0964.JPG         DSC_1045.JPG

Dołączamy też linki do kopii itinerera z naszych poprzednich rajdów, by dać możliwość zapoznania się z naszą wersją i stylem jego opracowywania. Itinerer mogileńskiego rajdu czytany jest wierszami od lewej do prawej.

karta drogowa z 2016 r.

itinerer z 2016 r.

karta drogowa z 2017 r.

itinerer z 2017 r.

karta drogowa z 2018 r.

itinerer z 2018 r.

 

Wszelkie PKP-y (czyli Punkty Kontroli Przejazdu) wpisujemy do karty drogowej wierszami od lewej do prawej zawsze w pierwszą wolną kratkę. Jako PKP traktowane są również zagadki z trasy. Odpowiedzi na dołączone do itinerera pytania są też wpisywane do karty przejazdowej tak, jak PKP-y. Również umieszczany jest w niej wynik (czas/taryfa) „Sz”, czyli próby jazdy sprawnościowej, wpisywany przez obsługę/sędziego „Sz”.

Do odszukania na trasie i wpisania do karty są też SPKP (Samoobsługowe Punkty Kontroli Przejazdu) w postaci plansz A4 z oznaczeniem liczbowym oraz motywy z dołączonych do itinerera fotografii z oznaczeniami literowymi. Mogą pojawiać się również stałe zadania związane z mijanym znakami drogowymi i/lub nazwami ulic.

Klasyfikowani odrębnie motocykliści otrzymują uproszczony do minimum zestaw dokumentacji na trasę, by nie przeszkadzał im on w prowadzaniu motocykla.

Plansze SPKP są umieszczane wyłącznie po prawej stronie drogi w miejscach bardzo widocznych (słupy energetyczne/telekomunikacyjne, drzewa, ogrodzenia itp.), zaś motywy fotograficzne są do odnalezienia w zasięgu wzroku kierowcy i pasażera z przodu (inaczej mówiąc - to, co widać w samochodzie przez szyby boczne oraz przednią, jeśli ktoś dysponuje nimi ;-) ).

Średnia prędkość na trasie oscyluje zawsze w okolicach 20-25 km/h.

DSC_1074.JPG        DSC_1027.JPG

 

 

 

stowarzyszenie@motoklasyczni.pl