o Trasie i Itinererze

Kilka słów na temat trasy i itinerera

Trasa rajdowa będzie liczyć około 90-100 km. Podzielona będzie ona na dwa odcinki o różnej długości, prowadzące po nawierzchni różnego typu, niekoniecznie asfaltowej. Na trasie przewidzianych jest 6-7 PR-ów – konkurencji zarówno zręcznościowych, jak i teoretycznych związanych z interesującą nas przecież żywotnie historyczną motoryzacją. Przewidujemy dwie próby sprawności kierowania pojazdem (SZ) oraz jedną jednoelementową próbę oceny techniki jazdy (OTJ).

LOsobom mniej wtajemniczonym w jazdę nawigacyjną polecamy gorąco zapoznanie się przed rajdem z podstawowymi zasadami „działania” itinerera strzałkowego (i uproszczonego). Można sporo na ten temat poczytać w Internecie, choćby tutaj:
1. Kliknij  po więcej informacji na stronie PZM <-
2. kliknij  aby pobrać instruktażowy plik PDF<-

Dołączamy też linki do kopii itinerera z naszych poprzednich rajdów, by dać możliwość zapoznania się z naszą wersją i stylem jego opracowywania. Itinerer mogileńskiego rajdu czytany jest wierszami od lewej do prawej.

1. karta drogowa z 2016r
2. itinerer z 2016r
3. karta drogowa z 2017r
4. itinerer z 2017r
5. karta drogowa z 2018r
6. itinerer z 2018r

Wszelkie PKP-y (czyli Punkty Kontroli Przejazdu) wpisujemy do karty drogowej wierszami od lewej do prawej zawsze w pierwszą wolną kratkę. Jako PKP potraktowane będą również zagadki z trasy. Odpowiedzi na dołączone do itinerera pytania będą też wpisywane do karty przejazdowej tak, jak PKP-y. Również znajdzie się w niej wynik (czas/taryfa) „Sz”, czyli próby jazdy sprawnościowej, wpisywany przez obsługę/sędziego „Sz”.

Do odszukania na trasie i wpisania do karty będą SPKP (Samoobsługowe Punkty Kontroli Przejazdu) w postaci plansz A4 z oznaczeniem liczbowym oraz motywy z dołączonych do itinerera fotografii z oznaczeniami literowymi. Mogą pojawić się również stałe zadania związane z mijanym znakami drogowymi i/lub nazwami ulic.

Klasyfikowani odrębnie motocykliści otrzymają jednak uproszczony do minimum zestaw dokumentacji na trasę, by – na ile to możliwe – nie przeszkadzał im on w prowadzaniu motocykla.

Plansze SPKP będą umieszone wyłącznie po prawej stronie drogi w miejscach bardzo widocznych (słupy energetyczne/telekomunikacyjne, drzewa, ogrodzenia itp.), zaś motywy fotograficzne są do odnalezienia w zasięgu wzroku kierowcy i pasażera z przodu (inaczej mówiąc – to, co widać w samochodzie przez szyby boczne oraz przednią, jeśli ktoś dysponuje nimi 😉 ).

Średnia prędkość na trasie będzie oscylować w okolicach 20 km/h. Całkowity czas pobytu na trasie wraz z postojami to ok. 5 – 5,5 godz.